Välkommen!

Mina sidor är för dig som vill ha full kontroll på dina lån och ansökningar. Här kan du se din kreditinformation och hantera alla dina tjänster. Här samlas alla dina uppgifter på ditt konto.

faq-icon

Logga in

Kontakta kundservice

Om du har frågor vänligen kontakta oss på:

Epost: kundservice@consector.se
Telefon: 0770 221 222

Öppettider:

  • Måndag-torsdag: 09:00 – 18:00
  • Fredag: 09:00 – 17:00

Vad händer när jag väljer lån?

Inom 24 timmar har bankerna behandlat din låneansökan. Via ”mina sidor” väljer du i lugn och ro det anbud som passar dig bäst. Du paras ihop med vald bank och pengarna betalas ut.

Kreditupplysning

Endast en (1) kreditupplysning registreras på dig oavsett hur många banker som lägger anbud. Omfrågandekopior skickas till dig för att du ska veta vilken information bankerna tagit del av.

Vanliga frågor och svar

Vi vill att att du ska känna dig trygg när du ansöker om lån via oss. Nedan har vi samlat några vanliga frågor och svar.

Kan jag höja eller sänka mitt beviljade lånebelopp?

Vi kan alltid sänka beloppet och i många fall höja det. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Jag har valt ett lån men vill välja ett annat låneerbjudande, hur gör jag?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig att byta erbjudande.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig med att återställa ditt lösenord.

När får jag mitt skuldebrev/låneavtal?

Om du inväntar ett fysiskt skuldebrev per post får du vanligtvis hem ditt skuldebrev inom två arbetsdagar från att lånet har valts. Om tiden har passerat och du fortfarande inte fått ditt skuldebrev, kontakta kundservice, så skickar vi ut ett nytt. Om banken du valt stödjer e-signering bör du redan efter några timmar få ett mail eller sms med länk till signering. Kontakta kundservice om frågor.

Kan jag signera mitt skuldebrev med bank-id?

Om du valt ett lån från en bank som stödjer e-signering så får du automatiskt ett mail eller sms med instruktioner för e-signering. Om du behöver hjälp att signera digitalt kan du kontakta kundservice. Du får alltid hem ett skuldebrev per post som du kan använda om du inte vill signera digitalt.

Varför godkänns inte min låneansökan?

Det finns ingen generell anledning till varför en ansökan inte godkänns. Kontakta kundservice om du önskar information om ditt ärende.

Hur lång tid kan det ta innan jag har pengarna på mitt konto?

Utbetalning från banken tar normalt 1-3 bankdagar. Kontakta kundservice om mer detaljerad fråga om din utbetalning.