Consector skapar contentplattform för ekonomifrågor

Consector ämnar vara experten på kundens sida inom lån och krediter. Intresset för onlinetjänsten Consector.se samt appen Lånekoll har växt kraftigt den senaste tiden. I ett led att fortsatt stärka närvaron och bidra med ökad kunskap inom krediter så utvecklar Consector sin kunskapsbank med intervjuer från ämnesexperter i nya ekonomiska frågor. Målsättningen är att förklara nya termer på ett tydligt sätt. ”Framfarten av fintech har bidragit med nya ord som blockchain, bitcoin, instant payout och så vidare som vi gärna hjälper till att förklara på ett begripligt sätt” säger Pontus Holgersson.

Consector Förklarar lanserades under 2015 men tog fart ordentligt under 2017, med över 7000 följare i sociala medier på bland annat Instagram och Facebook. Koncepten i kunskapsbanken har cirkulerat kring ordlista och ekonomiska trender vilket har varit uppskattat från lånekonsumenter som varit i processen att upphandla lån. Nu tar Consector ett steg längre genom att ta in oberoende experter. Consector kan därmed bidra med ytterligare kunskap inom de senaste begreppen relaterade till lån och ekonomi.

När konsumenter upphandlar lån så kan det komma att förändra den personliga ekonomin. För att privatpersoner ska känna sig trygga i sina beslut krävs ofta vägledande information inom lån och krediter. Tidigare har enkla frågor haft krångliga svar som ibland bara kan hittas i de finstilta texterna hos bankerna. På Consector Förklarar vill vi tillgängliggöra informationen så att konsumenten också kan bli expert.

Genom att förklara vad konsumenter skall tänka på när de lånar pengar eller omförhandlar lån kan Consector leda privatpersoner till smartare val för den personliga ekonomin. Vi vill utbilda marknaden och assistera konsumenten att fatta tryggare och bättre beslut för sina lån och krediter. Ökad kunskapsnivå hos konsumenterna kommer sannolikt leda till bättre produkter och ökad transparens.

Consector driver utvecklingen om att upphandla sina lån hos en mellanhand. ”Fler kunder får upp ögonen för Consectors tjänster och i samband med det så vill vi erbjuda ett mervärde till våra kunder utöver bättre villkor på sina lån. Genom intervjuer med experter så bidrar Consector med unikt innehåll till svenska konsumenter”, säger VD Pontus Holgersson.

Gå in och läs vår senaste artikel på Consector förklarar

Appen Lånekoll finns i Apples App Store och hos Google Play:

Pontus Holgersson, VD

pontus.holgersson@consector.se