Nu lanseras Consector – ett uppstickarföretag på låneförmedlarmarknaden

8 december, lanseras consector.se. Consector ska utveckla och utmana förmedlarmarknaden för krediter och ta en ledande roll på den nordiska marknaden.

Consector är en låneförmedlare som ger personlig rådgivning för att underlätta för privatpersoner att hitta de bästa lånevillkoren för såväl bolån som privatlån och kreditkort. Erbjudandet går ut på att helt kostnadsfritt hjälpa kunder att utvärdera och konkurrensutsätta hela sitt kreditengagemang. Målsättningen är att minska räntekostnaderna.

Consector har en diversifierad sammansättning av samarbetspartners för att tillgodose olika kundkategorier. Unika analyser görs på varje kund som sedan matchas ihop med ett antal utvalda banker som i sin tur får delta i en upphandling. På så vis säkerställs att rätt kund paras ihop med rätt bank.

”Vi tillför ett nytt sätt att agera som låneförmedlare, säger Pontus Holgersson, grundare av Consector. ”Jämfört med våra konkurrenter utvärderar vi ett bredare utbud av produkter. Dessutom genomför vi noggranna analyser vid varje kundcase som ger större träffsäkerhet vid själva förmedlingen. På så vis kan vi attrahera en bred kundbas och samtidigt agera med hög trovärdighet.”

Bakom bolaget står grundarna och entreprenörerna Pontus Holgersson och Jonas Ryberg som båda har en bakgrund i finansbranschen. Tove Bångstad, tidigare Fondchef på SEB och Nordisk chef på Credit Suisse, är styrelseordförande. Investmentbolaget Optimizer Invest är delägare från starten. Det drivs av bland andra Henrik Persson och André Lavold, tidigare medgrundare av Betsafe.com. Optimizer Invest är känt för att investera i unga entreprenöriella företag med hög utvecklingspotential.

”Det är mycket positivt att just Optimizer Invest valt att stötta Consector,” fortsätter Pontus Holgersson. ”Deras erfarenhet av onlineverksamheter och kunskap om hur man bäst driver trafik är värdefull. Vi etablerar oss nu i Sverige. Målsättningen på sikt är att bli marknadsledande i Norden.”

Ansökningar kan nu göras via hemsidan www.consector.se.

Pontus Holgersson

Epost: pontus.holgersson@consector.se